2013. június 4., kedd

LifeT!LT receptek #1 - Zöldséges csirkemell

Sziasztok!

Ahogy Facebookon olvashattátok a múlthéten elkezdett LifeT!LT programom egy kicsit módosulni fog, amiről még ezen a héten beszámolok Nektek. Viszont addig is érkezett egy kérés egy receptet illetően és gondoltam, egy kisebbfajta sorozatot indítanék ennek kapcsán. Egyszerű receptek lesznek, semmi nagy dolog, csak ahogy én csinálom a dolgokat. 

Ebben a posztban a képen látható nagyon egyszerű, gyors és finom étel kerül a középpontba. (A kép minőségéért elnézést, csak a Facebookra szántam, így nem tudok másikat betenni, de ez a jövőben nem így lesz.)


Csapjunk tehát bele a főzésbe!

Hozzávalók:

80-150 g csirkemell  - Diétától függ a mennyiség, az 1200 kcal-ás LifeT!LT diétában 150 g-os, az 1400 kcal-ásban pedig 80-100 g-os adagok vannak.
zöldségek ízlés szerint ~ 150 - 200 g - Ennek mennyisége is diétától függ és attól, hogy 3. vagy 4 étkezésnek szánjátok. Javasolt zöldségek: brokkoli, karfiol, sárgarépa és én cukkinit is szoktam valamint egy kicsi hagymát. 
fűszerek - Zöldfűszereket javaslom, mint a petrezselyem vagy a bazsalikom, mert ízt ad az ételünknek és én így teljesen kizártam a sót.
víz - pároláshoz

Elkészítés:

A csirkemellet megmossuk, megtisztítjuk és apró kockákra vágjuk. (Vagy csíkokra, ha úgy jobban tetszik.) Feldaraboljuk a zöldségeket is, közben pedig egy serpenyőt előkészítünk. Ha átmelegedett, akkor a csirkemellet beletesszük és egy nagyon pici vizet teszünk alá, így fog megpárolódni. Amikor már kifehéredtek a húsok, hozzáadjuk a zöldségeket is, eleinte azok is főnek majd szépen és amikor a víz elpárolgot, hagyjuk, hogy a hús és a zöldségeink is megsüljenek egy picit, aranybarna színük legyen. (Forgatni ne felejtsétek el közben kis lapáttal az egészet!) A legvégén fűszerezzük az egészet együtt, még egyszer átforgatjuk, tányérra tesszük majd elfogyasztjuk. 

Remélem nem találjátok bonyolultnak, én nagyon kedvelem, gyorsan készen van és finom is szerintem. Aki kedveli a sült zöldségeket, annak be fog jönni. 

Ha van kedvetek írjátok meg, mit látnátok szívesen még itt a blogon! Ha érdekelnek a korábbi LifeT!LT és életmód bejegyzéseim, az menüsorban az Diéta & Fitness menüpont alatt futnak.

Kitartást mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése